sobota, 26 maja 2012

90.

Miałam ochotę na coś letniego :) I tak oto powstał deser jogurtowy na biszkopcie :) z przepisu pieczarki mySi

Deser jogurtowy na biszkopcie

biszkopt:
3 jajka
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
6 łyżek cukru
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia 
Białka ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać cukier, dalej ubijając. Dodawać stopniowo żółtka i ubijać. Mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać do masy jajecznej, delikatnie wymieszać (łyżką, nie mikserem!).
Piec w temperaturze 180ºC przez około 35 - 45 minut (do tzw. suchego patyczka).
Moja foremka ma 24cm średnicy.

masa jogurtowa:
1 galaretka wiśniowa 
400 g jogurtu wiśniowego
Galaretkę rozpuścić w 200 ml wody i odstawić do lekkiego stężenia. Następnie połączyć z zimnym jogurtem i dokładnie wymieszać.

"dekoracja":
1 dowolna galaretka (u mnie truskawkowa)
ulubione owoce (u mnie truskawki)
Galaretkę rozpuścić w 450 ml wody i odstawić do stężenia.
Na wystudzony biszkopt wyłożyć masę jogurtową i wstawić do lodówki na około 1 godzinę. Następnie nałożyć na masę ulubione owoce i zalać galaretką. Wstawić do lodówki i podawać po całkowitym stężeniu galaretki na wierzchu ciasta.



no i się rozjechało...




Ciasto jest przepyszne! Oczywiście ułożyłam truskawki w kształt kwiatka, ale po zalaniu galaretką.... Wszystko sie podniosło i rozjechało :P Co nie zmienia faktu, że wyszło pyszne :)
 Nie wiem co mi się podziało z bloggerem, że takie jakieś białe łaty mi wyskakują i kolor czcionki się zmienia... Więc w ramach rekompensaty i pocieszenia:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz