sobota, 10 listopada 2012

123.

Szperając w internecie, trwoniąc cenny czas... znalazłam FANTASTYCZNEGO bloga! Oto link-> http://samiraka.blox.pl/html. Wyszperałam pare ciekawych przepisów. Tak oto postanowiłam upiec portugalskie babeczki z kremem jajecznym. Jednak żeby dodać im nieco polskości, nie robiłam ciasta portugalskiego, ani francuskiego, a zwykłe kruche - jak do babeczek :) Krem niewiele modyfikowałam.

Babeczki z kremem jajecznym:
3 łyżki mąki
1 i 1/4 szklanki mleka
skórka otarta z połowy cytryny
łyżeczka cynamonu
1 i 1/4 szklanki cukru
2/3 szklanki wody
6-7 żółtek (rozkłóconych)

mąkę rozmieszać z 1/4 szkl. mleka. Resztę mleka zagotować z cynamonem i cytryną. Przed samym zagotowaniem zmniejszyć ogień. Mąkę z mlekiem wlać do zagotowanego mleka, nieprzerwanie mieszając trzepaczką. Mieszać aż do ponownego zagotowania i zgęstnienia masy.
Do innego garnuszka wlać wode, dodać cukier. Gotować nie mieszając 3 min. aż powstanie syrop.
Do mlecznej masy wlewać małym strumieniem syrop, cały czas mieszając trzepaczką.
Do lekko przestudzonej masy wlać roztrzepane żółtka i energicznie wymieszać.

Co do ciasta... Można zrobić wg przepisu Samiraki. Ja chciałam sobie czasu zaoszczędzić i zrobiłam zwykłe kruche ciasto. Podpiekłam je trochę w piekarniku, jakieś 10min. Potem dodałam masę jajeczną i piekłam w 250 st.C przez 15min.





Efekt... No cóż. Zacznijmy od tego, że mimo trzymania się przepisu, masa nie była masą, a jedynie gęstym płynem :P W sumie to nie przeszkadza, bo w piekarniku robi się budyń z tego. Ale przez to moje kruche ciasto trochę zamokło. Ostatecznie są smaczne, ale nieco przypieczone. Musiałam je dłużej trzymać własnie ze względu na dużą płynność masy.
Nie wiem czy jeszcze kiedyś zrobię te babeczki...

Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz