sobota, 4 maja 2013

174.

Wspomniany kiedyś przeze mnie blog Smak Zdrowia jest ogromną inspiracją, kopalnią pomysłow na zdrowy obiad. Również burgery okazały się przepyszne!

Drobiowe burgery z farszem warzywnym:
pierś z kurczaka
groszek zielony
cebula
jajko
przyprawy

seler ze słoiczka
cebula
ogórki konserwowe
kukurydza
pieczarki
przyprawy

Koko, cebulę, jajko i przyprawy blendujemy albo mielimy (ja akurat nie posiadam maszynki do mięsa), dodajemy podgotowany groszek i mieszamy. Na patelni pod przykryciem smażymy okrągłe burgery, grubości ok. 0,5cm, przypiekamy z obu stron. Do garnka wyłożonego folią aluminiową chowamy gorące burgery. Po usmażeniu wszystkich burgerów robimy farsz. Seler siekamy na mniejsze paseczki, cebulę kroimy w kostkę, podobnie ogórki konserwowe i pieczarki. Razem z kukurydzą i przyprawami podgrzewamy, nie chodzi o jakieś przypiekanie, tylko żeby warzywka były ciepłe. Farsz tak naprawdę dowolny, ja dałam resztki z lodówki :) Na talerz kładziemy jednego burgera, na to wykładamy ciepły farsz i przykrywamy drugim burgerem. Jako dodatek upiekłam w piekarniku frytki, też zdrowe, bo bez tłuszczu :)
Smacznego!




P.S. Wiem, że nie podaję proporcji, ale wierzcie mi - ja w kuchni, prócz wypieków, wszystko robię 'na oko' ;)
Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz