czwartek, 30 maja 2013

176.

Improwizacja to moje drugie imię ;) Nie miałam ochoty przeszukiwać blogów kulinarnych, żeby się zainspirować i wymyślić co zrobić na obiad, więc po prostu otworzyłam zamrażarke i poszperałam, co tam jeszcze zalega, a co przed wyprowadzką z Krakowa trzeba spałaszować.

Kurczak z warzywami i makaronem:
makaron rurki lub tasiemki
filet z kurczaka
kalafior
brokuły
marchewka
groszek zielony
kostka rosołowa
nieco śmietany 12%, woda i mąka (czyli zagęszczacz do sosu)
pieprz, czosnek granulowany

Wszystkie te warzywa miałam pokrojone w zamrażarce. Więc na patelni rozgrzałam odrobinę oleju (1 łyżeczkę) i wrzuciłam warzywa. Przykryłam i nieco dusiłam, kilka minut. W tym czasie pokroiłam koko w kostkę i ugotowałam makaron. Następnie do warzyw dorzuciłam koko i dusiłam kolejne kilka minut. Kostkę rosolową rozpuściłam w szklance wrzątku i wlałam na patelnię. Całość dusiłam jakieś 10min. Przygotowałam zagęszczacz, czyli 2 łyżki śmietany, 2 łyżki mąki i trochę wody, wszystko dokładnie wymieszałam. Wlałam na patelnie i zaczekałam, aż się zagotuje. Potem gotowałam jeszcze parę minut, żeby sosik się zagęścił nieco bardziej i doprawiłam. Na talerz sypnęłam ugotowany makaron i dodałam kuraka z warzywami :)
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz