piątek, 22 lutego 2013

151.

Chyba mam nadmiar czasu, że tyle gotuję :) Dziś coś na kształt dufinek, które były moją ulubioną przekąską na gorąco w Pratchawcu, na starym IZ :) Ja zrobiłam je w ramach dania, ale można też zjeść je do kotleta, w ramach alternatywy do zwykłych gotowanych ziemniaków.

Dufinki:
0,5kg ugotowanych ziemniaków
1 jajko
4-5 łyżek mąki ziemniaczanej
1 łyżka śmietany (opcjonalnie)
przyprawy (u mnie pieprz i gałka muszkatołowa)
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia

Ziemniaki ugotować, ostudzić i podziamgać lub przecisnąć przez praskę. Wszystko razem zagnieść na jednolite ciasto, jakby się kleiło to dodać jeszcze trochę mąki. Kształt dufinek? Dowolny! :) Ja rolowałam cienki wałeczek, ok.1,5cm średnicy, kroiłam na 3-4cm kawalki. Następnie nasze dufinki obtaczamy w bułce tartej i smażymy na głębokim oleju na złoty kolor. Ja smażyłam pod  przykryciem, co jakiś czas podnosząc pokrywkę, żeby para uciekła, a nie skraplała się do oleju. Odsączamy dufinki z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Gotowe! :)
Smacznego!


Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz